måndag 16 februari 2009

Agera HIF!

Ingen Bosschaart i HIF, den slutsatsen kan man dra efter gårdagens match och Bosses kommentar kring Bosschaart i dagens HD. Tydligen letar HIF efter en spelare som kan lira både back och mittfältare, en kombination jag inte förstår. Har inte HIF redan tillräckligt med spelare som kan spela på mer än en position? Vi behöver inte fler mittfältare, varken yttrar eller innermittfältare. Jag undrar om inte Bosse blivit felciterad i dagens HD, och att han i själva verket menar att man söker en som kan spela både mittback och yttterback. Hur svårt kan det vara för HIF att hitta en riktigt bra mittback egentligen!? Om HIF ror i hamn med en affär med en mittback som sedan visar sig inte hålla måttet ( läs Beloufa) så tycker jag JJ och styrelsen gjort en usel avslutning på Silly Season. HIF kommer inte vara en guldkandidat med dagens backlinje, så enkelt tror jag det är...

***

Glädjande (?) nyheter får man dock om man läser Finlands största fotbollsforum, där en diskussion som startades igår avslöjar att Turunen är klar, men det har man ju läst tidigare. Men med tanke på oredan kring vilken mittback som ska komma så hoppas jag numera verkligen på Turunen... Svar under veckan? Eller snor ÖIS honom också? Agera HIF, hitta nu en mittback så att vi på allvar kan börja tro på ett SM-guld!

***
Glöm inte vår tävling som du hittar här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar