onsdag 18 februari 2009

Dela med dig av dina HIF-anekdoter...

Snappade upp en kul idé som jag tänkte vi kunde testa här på Kvadraten. Vad är dina bästa "Off-pitch" ögonblick? Har du snott någon spelares ragg, hört någon kul kommentar, diskuterat någon intressant i berusat tillstånd eller något annat som är kul läsning så tveka inte att dela med dig.Måste finnas mängder av kul ögonblick, gamla som nya och vi vill ta del av alla...

Kom igen, berätta nu!

Skriv ner ditt "off-pitch" ögonblick, antingen i Gästboken eller som kommentar!

11 kommentarer:

  1. sprang på en överöverförfriskad peter gerhardsson på nyår. försökte kommunicera med honom och bjöd med honom till en fest på råå men han kunde inte prata utan ur hans mun kom endast läten =)

    SvaraRadera
  2. Detta gäller inte HIF utan HBK. Men dock roligt ändå. Bor numera i Halmstad och är ute här en del. Jag och en polare går ut en kväll och träffar hans vänner, dvs massa hårdrockare! I alla fall så börjar vi snacka och jag inser att vi inte har mycket gemensamt, när de frågar mig vad jag gillar så svarade jag givetvis fotboll. "Åfan, vet du vem HBK:s tränare är då?". Självklart visste jag detta med en stunds tystnad efteråt. Det visade att den här (lite småfeta) killen hade gängat henne åtskilliga gånger under HBK:s bortamatcher ;) sug på den!

    SvaraRadera
  3. En viss JJ bjöd några äldre Frontline på efterfest i sin villa, han tyckte dom var schyssta som plockade upp den dyngrake sportchefen och bjöd in till fest. Alla kastades dock ut när dom utlovade brudarna inte dök upp. Detta var alltså när han spelade i HIF.

    SvaraRadera
  4. Haha riktigt bra berättelser, fortsätter skicka in!

    SvaraRadera
  5. jubilemumsfesten, möte en väldigt förfriskad Mini utanför HIFhallen ståendes o spy med Andy J som håller undan hans hår(....)Andy o jag bar, bokstavligen Svanen till en taxi, cashar chaufförern o Mini avslutar med den klassiska " jag älskar er grabbar" innan taxin rullar iväg....antar att han inte hade full koll på vem jag var men man e ju tacksam för alla kärleksförklaringar..

    SvaraRadera
  6. Låter som om du själv också tagit dig ett par järn, Mini har väll aldrig haft längre hår en 3 mm på huvudet ?

    SvaraRadera
  7. någon måste ha något om Gustav Andersson. Den mannen är idag en instutition i helsingborgs nattliv! någon?!

    SvaraRadera
  8. Angående HBK och deras bortaspel så är det en kille till som har svårt att hålla koll på vad som händer på hemmaplan. När HIF "pipppade" HBK med 9-0 och den långa innermittfältaren (Andreas Johansson?) spelade hela matchen. Vad gjorde hans tjej under tiden? Hon blev också pippad av en helsingborgare...

    SvaraRadera
  9. Träffade Pringle ute en kväll och jag berömde han för sitt närkampsspel trots sin relativa tunnhet (Lantzfaktorn) och vi kom in Premier League - det visade sig att vi hade exakt samma favvisar - Ince och Shearer... Det var alltså ett gäng år sedan, hans sista säsong i HIF.

    Berättade att jag var mallig mot mina bänkgrannar på Olympia, första året när han mer eller mindre floppade såg jag hans potential ändå och sa "han blir snart proffs" till herrarnas runt om stora skrattsalvor. Nästa säsong satt de tysta:)

    Min polare var inte lika smidig för ett gott samtal avslutades när han frågade om Pringle visste vem Televinken var...

    SvaraRadera
  10. Haha! Nattklubbs-Gustav är kung. Stöter på honom titt som tätt. Senast var för några veckor sedan i kön till Bakom. Han och hans stekarpolare trängde sig i kön, givetvis. Dock tyckte inte Gustav det var lämpligt då han sa att han skulle vara en förebild i och med hans uppdrag inom skolstaden...
    Träffade på Gustav för två år sedan utanför PL13 en sen natt. Gustav kom gående med en brud som troligtvis hookat upp under kvällen och skulle hem och idka umgänge - dock ser jag och min polare detta och börjar sjunga till honom och henne. Så efter lite hånande så lämnar tjejen Gustav lite halvskyndande därifrån. Gustav blev måttligt glad att vi förstörde hans kväll... Haha!

    Mff tattaren Masse ska man akta sig för ute. Han är grymt uppmärksamhetssökande. Började du prata fotboll så börjar han trada som fan om hans karriär och om att han är mer mffare än HIFare. Men gör han det så får man skrämma upp honom lite... då ser han ut såhär;

    http://i41.tinypic.com/2937dz8.jpg

    SvaraRadera
  11. Förövrigt var min polare portad från Telegrafen bra länge för att han bråkat med masse där inne. Både han och masse är väldigt glada i spriten så det var väl oundvikligt.

    SvaraRadera