tisdag 17 februari 2009

Medlem i HIF!

Idag drog jag mitt strå till stacken och blev medlem i HIF. Beslutet är något som har växt fram under en tid nu, framförallt har mina bloggkollegor här på Kvadraten övertygat mig. Så idag, den 17/2 skrev jag in mig som medlem i Sveriges finaste fotbollsklubb. Så nu sitter jag och väntar på att börja nyttja alla förmåner...

Bli medlem du också, info hittar du här...

***

I övrigt är dagens diskussionämne HIFs ekonomiska situation, det ekonomiska bokslutet offentliggjordes idag. Visst är det bra att man har ett eget kapital som växer och därmed klarar elitlicensen, men jag tänker snarare på att utan försäljningen av Razak hade fjolåret blivit ett ekonomiskt fiasko. Vem kommer man tvingas sälja i år? Skulden är fortfarande 15.6 miljoner till kommunen och HIF ska vara skuldfria 2011, jag ställer mig ytterst tveksam till att man klarar detta med tanke på finanssituationen som råder. Likviditeten är inte bra och HIF måste verkligen arbeta stenhårt för att hamna på rätt sida när det gäller ekonomin...
Säljs Rasmus Jönsson i sommar om han spottar in mål under våren för att rädda 2009 års bokslut? Hoppas Fredin & co vet vad dem gör och att de löser ekonomin utan att sälja "guldet"...

5 kommentarer:

  1. Sälj absolut inte Rasmus!

    SvaraRadera
  2. Så j-kla skönt att HIF hade förnuft nog att inte värva Santos!!!!!!!!! Ekonomin hade definitvt inte pallat det....

    SvaraRadera
  3. Mkt förnuftigt av HIF! Men hoppas man har kapital att plocka in en bra mittback och kanske en mer okänd anfallare...

    Zelli: bara att hålla med dig..

    SvaraRadera
  4. Rasmus, kanske just nu den mest överskattade spelaren i truppen, blir matad med mållägen av larsson och gör inte många mål, inte platsar han i landslaget längre utan en världsspelare bredvid sig, sälj fanskapet så snabbt som möjligt.

    SvaraRadera
  5. Ge killen lite tid...

    SvaraRadera