torsdag 26 februari 2009

Träningsrapport 26/2

... eller det som skulle ha varit en...

Efter att ha kommit till HIF-hallen strax efter kl 15 öppnar överraskande en Magnus Arvidsson dörren. Väl inne i hallen ser jag att det bara är Martin Berg (sjukgymnast) tillsammans med ytterligare två HIFare som kör rehabträning med boll, Patronen och Skúlason. Från min åskådarplats ställer jag frågan: Var e de friska spelarna? till sjukgymnast Berg. Innan han hinner svara så är Arvidsson rapp i munnen och svarar
-Dem e här inne!
Jag får sen förklarat för mig att de övriga spelarna är i Rydebäck och tränar, fråga mig inte varför! Enligt hemsidan så skulle eftermiddagspasset utspelas i Hallen...
Patronen lämnade nästan direkt efter att ha slått lite dåligt pumpade bollar med en lika dåligt pumpad Berg (som dock verkar hur trevlig som helst i övrigt). Han berättade för mig att det går bättre och bättre dag för dag, men något mer exakt datum då han kan sätta igång för fullt vet vi inte.
Skúla tränar lite "vän med bollen" genom att dribbla sig fram och tillbaka mellan några koner. Jag tycker mig se en härlig Skú Skú Skúlason inställning även när han kör tråkiga, men ack så nödvändiga, rehabiliteringspass.
Berg mördar dock alla mina förhoppningar om att han snart är tillbaka genom att berätta för mig att han har långt kvar till full träning och att vi förmodligen inte får se honom i A-laget förrän efter uppehållet.
Arvidsson och Skúla avslutar passet med att slå lite långbollar till varandra och sätter prick på "träningen" genom att jogga ca fem varv i hallen.
Berg säger att Arvidsson för första gången joggar ett tag utan att känna allt för mycket smärta efteråt.
Därefter tackar jag för titten och önskar grabbarna lycka till i sin fortsatta rehabilitering.

Jag hoppas att ni nöjer er med en rehabiliteringsrapport den här gången samt att vi till nästa gång är tillbaka med med en rapport från "rätt träning"!

1 kommentar: