måndag 2 mars 2009

Frågestund

Det är måndag och som traditionen säger så bjuder Kvadraten2009 på redovisning av förra veckans fråga samt en ny, färsk, och givetvis HIF-relaterad forskningsrelevant fråga!

Förra veckan undrade vi "Varför håller du på HIF?". Över hälften (76 st. 51%) av respondenterna (för att använda ett fint ord) ser det som självklart att är man född och uppvuxen i staden vid sundets hals så blir man per automatik röd & blå och har f.d. speakern Olle Larsson som husgud! Övriga röster fördelades jämnt mellan övriga alternativ:

Redan på BB fick jag min första HIF-tröja av pappa
27 st. (18%)

Klubbens många profiler fick mig att falla
19 st. (12%)

Jag beundrar Sten-Inge
26 st. (17%)

Man kan höja lite på ögonbrynen när man noterar att stödet för vår "starke man", Sten-Inge, är relativt stort!

Ny fråga ligger uppe till höger. Denna vecka med endast två svarsalternativ...

3 kommentarer:

  1. Ja måste bara erkänna ja e Hif:are pga profilerna. Brukade alltid va Lino Boriero när vi spela hemma på gården & han/ja va grym som fan. Dessutom önskade ja mig skor i samma färger som han ne.. förlåt mörkhyade snubben som kom på lån från Feyenoord tror ja de va, runt 93-94. Suttit & sökt nu i nån timme utan att lyckas hitta de. Han va rätt grym iaf, tyckte man när man va en liten pjodd bara / Påntehimself

    SvaraRadera
  2. Mike Obiku! Killen med de vita skorna som räddade oss kvar i allsvenskan! Var tog samarbetet me Feynoord vägen?

    SvaraRadera