måndag 9 mars 2009

Landgren är en viktig pusselbit...

Jesper Jansson verkar övertygad om att Landgren skriver på inom kort, bra säger jag men det viktiga är att han skriver på ett kontrakt på minst tre år och att kontraktet inte innehåller en låg utköpsklausul. Landgren är ett framtida utlandsproffs, om detta råder inga tvivel men för tillfället tror jag han gör rätt i att bli en stjärna i Allsvenskan först. Landgren kommer förmodligen att bilda centralt mittfält tillsammans med Lantz i premiären och jag tror Landgren kommer bli ett utropstecken i årets Allsvenska, hans djupledslöpningar från sin centrala position är en viktig detalj i HIF´s anfallsspel. Trots detta är det framförallt den ekonomiska biten som är den viktigaste orsaken till en förlängning av kontraktet, Landgren är en av de spelare som ska "rädda" HIF´s ekonomi. Om transfermarknaden repar sig efter den globala finanskrisen så kommer Landgren säljas för 20-25 miljoner kronor om han fortsätter utvecklas, mumma för HIF!
***
Enligt HD så vill Tamboura och Chansa vidare. Tamboura är en spelare som vi har nytta av, men han kommer lämna i sommar och ersättas av petade Erik Edman. När det gäller Chansa så är det bara att sälja direkt, Isac håller inte i HIF och enligt mig har HIF fem intressantare innermittfältare i truppen. Chansa borde kunna generera någon miljon plus att jag har en känsla av att han har en hyfsad lön...
***
Idag fortsätter presentationen av de Allsvenska klubbarna, håll utkik! Igår började vi med Häcken...

1 kommentar:

  1. Trevligt initiativ! Jag kan svara på frågor för TFF:s räkning. Kontakta mig via: christerlindgren74@hotmail.com

    SvaraRadera