onsdag 4 mars 2009

HIF i gamblerns värld...

Tog en titt på en välkänd spelsajt under morgonen för att leta intressanta HIF relaterade spel. Utbudet var inte särskilt stort men jag hittade ett par intressanta spelobjekt:
  • 8.00 i odds på att HIF vinner serien...
  • 8.00 i odds på att Henrik Larsson vinner skytteligan...
  • 35.00(!!) i odds på att Rasmus Jönsson tar hem den åtråvärda skyttekungatiteln...
  • 5.00 i odds på att HIF gör mest mål av alla lag i årets Allsvenska...
  • 15.00 i odds på att HIF släpper in minst mål i årets Allsvenska... ( att slänga pengarna i brunnen)
HIF anses vara en lika stor favorit till guldet som MFF och knappt före AIK. Elfsborg, Göteborg och Kalmar anses som större favoriter enligt sajten. Tippas att åka ut gör BP och Häcken. Är väl bäst att tillägga att detta inte ska ses som en uppmaning till spel utan mer som en skildring hur "media" ser på HIF...

***
Rasmus Jönsson till 35 ggr pengarna, taget!

***
Under de närmsta veckorna kommer Kvadraten att presentera alla lag i Allsvenskan 2009, dock inte på riktigt samma sätt som Hooleboole på 1907. Han lägger för övrigt ner ett j-vla jobb på att kolla alla lagen och sedan betygsätta lagdelar m.m. Bra jobb!

***
Måste även hålla med Presidenten som idag berättar om sin kärlek till nollor när det vankas HIF matcher. Alla som läste mitt inlägg från den 22 Februari förstår att jag håller med Pres, jag vill att HIF vinner, sedan är det bara ett plus om det sker på ett publikfriande vis...

***
1-0 mot IFK i premiären ger mig större förhoppningar om en bra säsong än om man vinner med 4-3...

1 kommentar:

  1. "Tippas att åka ut gör BP och Häcken."

    jo, det är det jag tippat/tippar också (trots en del mothugg...) ;-)

    "...dock inte på riktigt samma sätt som Hooleboole på 1907. Han lägger för övrigt ner ett j-vla jobb på att kolla alla lagen och sedan betygsätta lagdelar m.m. Bra jobb!"

    Tackar och bockar för den! :-)

    SvaraRadera